Sifir Tiga Bantu Ibu Mudah Ingat Jadual Memerah Susu

Sifir Tiga Bantu Ibu Mudah Ingat Jadual Memerah Susu

Kesibukkan rutin harian sebagai seorang isteri, ibu dan wanita bekerjaya seringkali membuatkan ibu culas atau terlupa untuk memerah susu. Entri ini Nuha kongsikan sebagai panduan ibu untuk lebih mudah mengatur jadual memerah susu ibu.

SIFIR 3 BANTU IBU MUDAH INGAT JADUAL MEMERAH SUSU


Untuk ibu-ibu bekerja yang ingin terus beri bayi dengan susu ibu, ibu perlu bersiap sedia dengan gadget dan peralatan ibu menyusu.

Cadangan Jadual Memerah Susu Ibu

Sebelum habis cuti bersalin, siap sediakan peralatan ibu menyusu yang lain seperti bekas untuk isi susu ibu perahan, pek ais, storage bag dan sebagainya.
Rancang jadual untuk memerah susu di tempat kerja kelak. Kat sini Nuha kongsikan cadangan jadual memerah susu di tempat kerja dengan menggunakan sifir 3:

Menyusu secara terus: Jam 6 pagi
Sesi perahan pertama: Jam 9 pagi
Sesi perahan kedua: Jam 12 tengahari
Sesi perahan ketiga: Jam 3 petang
Menyusu secara terus/ sesi perahan keempat: Jam 6 petang

Ini sekadar cadangan, ibu boleh rancang dan ubah ikut kesesuaian dan jadual kerja ibu. Sebaiknya ibu usahakan untuk kosongkan breast setiap 3 jam sekali.

Memerah susu secara konsisten penting untuk ibu mengekekalkan (supply) penghasilan susu ibu walaupun ibu tidak bersama bayi.

Hubungi Nuha untuk konsultasi penyusuan susu ibu dan kesihatan, atau jika ingin mencuba rangkaian Produk Shaklee bagi menyokong perjalanan penyusuan susu ibu kepada bayi anda.

Nuha
017-4991289 (Call/ WhatsApp/ Telegram)
FB: Nuha Hayati
IG: nurul_hayati_hanisah

Leave a comment